چطور در مصرف برق صرفه جویی کنیم

چطور در مصرف برق صرفه جویی کنیم

در حال حاضر با وجود انواع منابع تجدید پذیر برای تولید برق ، وابستگی ما به سوخت های فسیلی برای تولید انرژی برق کمتر شده است ، اما با این وجود منابع تجدید ناپذیر ، هنوز هم ، به عنوان منابع اصلی تولید انرژی برق به حساب می آیند ، پس صرفه جویی در مصرف برق هنوز هم از اهمیت بالایی برخوردار است.اگر در ادامه همراه ما باشید ، به شما خواهیم گفت که چگونه میتوانید با رعایت چند نکته ساده ، در مصرف انرژی برق صرفه جویی کنید و چگونه میتوانید هزینه های مربوط به صورتحساب برق خود را کاهش دهید.

برای نصب جرثقیل سقفی اصفهان روی لینک کلیک کنید.

بعد از استفاده از لوازم برقی ، آنها را از برق جدا کنید

آیا میدانید که حتی لوازم برقی خاموش متصل به برق هم ، برق مصرف می کنند.ثابت شده است که وسایل برقی آماده به کار مثل تلویزیون ، لباسشویی و رایانه در صورت وصل بودن به برق ، مقدار کمی برق مصرف می کنند.در صورتی که به مدت طولانی از وسایل برقی استفاده نمی کنید ، بهتر است آنها را از برق جدا کنید.درست است که برق مصرفی در این حالت بسیار ناچیز است ، اما اگر همین مقدار کم ، در یک مدت طولانی ، روی هم جمع شود ، باعث مصرف انرژی زیادی خواهد شد.

جهت نصب جرثقیل سقفی ریلی روی لینک کلیک کنید.

صرفه جویی در مصرف برق

از وسایل برقی پرمصرف ، در زمان های اوج مصرف برق استفاده نکنید

برخی از وسایل برقی منزل مثل لباسشویی و ماشین ظرفشویی جزء لوازم برقی پرمصرف هستند.این وسایل بخش قابل توجهی از هزینه قبض برق شما را به خود اختصاص میدهند.این وسایل را در ساعات خارج از اوج بار (یعنی زمانی که نرخ برق کمتر است) راه اندازی کنید.

چراغ های غیر ضروری را خاموش کنید

خیلی از مواقع برخی از لامپ ها بدون اینکه به روشنایی آنها نیازی داشته باشیم ، روشن هستند.به عنوان مثال ممکن است از آشپزخانه خارج شویم ، اما لامپ آشپزخانه همچنان روشن باشد ، ممکن است در اتاق خواب خود نباشیم ، اما چراغ اتاق خواب روشن باشد.بهتر است بعد از خروج از اتاق خواب و یا آشپزخانه و ترک خانه ، چراغ ها را خاموش کنیم.

خاموش کردن لامپ های اضافی

برای کاهش صورتحساب برق خانه خود موارد زیر را در نظر بگیرید

  • شستن لباسها با درجه آب سرد لباسشویی ، تا حد زیادی مصرف انرژی را کاهش میدهد ، چون بخش قابل توجهی از انرژی لباسشویی برای گرم کردن آب صرف میشود.پس اگر نیازی به شستشو با آب گرم ندارید ، لباسشویی را روی درجه سرد قرار دهید و میزان برق مصرفی را کاهش دهید.
  • از لامپ های کم مصرف استفاده کنید.در نورپردازی منزل شما از برق زیادی استفاده می شود ، اما می توانید با خرید لامپ های کم مصرف ، از انرژی کمتری استفاده کنید.لامپ های کم مصرف هم طول عمر طولانی تری دارند و هم از هزینه های انرژی شما می کاهند.بجای استفاده از لامپ های رشته ای ، از لامپ های LED استفاده کنید.
  • وسایل برقی قدیمی پرمصرف خانه خود را با وسایل نو و کم مصرف تعویض کنید.درست است که هزینه ی مربوط به خرید وسایل نو زیاد است ، اما با کاهش مصرف برق و کاهش صورتحساب های برق ، هزینه های شما در طولانی مدت جبران خواهد شد.

دوستان و همراهان عزیز ، نکات مربوط به صرفه جویی در مصرف برق خیلی فراتر از مطالب ذکر شده در این مقاله است.اگر سایر مقالات تابلوسازی برق اصفهان را دنبال کنید ، اطلاعات کامل تری در این رابطه کسب خواهید کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *