مدار الکتریکی و اجزای آن

مدار الکتریکی و اجزای آن

در این مقاله می خواهیم در مورد برخی از انواع مدار الکتریکی و اجزای مختلفی که می توانید در یکی از آنها بگنجانید صحبت کنیم.

به اطراف خود نگاه کنید.وسایل زیادی در اطراف ما حاوی مدارهای الکتریکی هستند.هر چیزی که باتری دارد ، مدارهای الکتریکی نیز دارد.کل زندگی ما از تلویزیون گرفته تا رایانه ، از تلفن های همراه گرفته تا دستگاه مایکروویو ، توسط مدارهای الکتریکی احاطه شده است.

مدار الکتریکی مجموعه ای از اجزای الکتریکی است که در یک حلقه با منبع برق به یکدیگر وصل می شوند ، این اجازه می دهد تا الکترون ها از طریق آنها جریان یابد.ما از مدارهای الکتریکی در موارد بسیار زیادی استفاده کرده ایم و منجر به انفجار بزرگی در پیشرفت بشر شده است.در قرن گذشته ، ما ماشین آلات ایجاد کرده ایم تا بخش عمده ای از کار دستی خود را انجام دهیم ، راه هایی برای برقراری ارتباط در سراسر جهان پیدا کرده ایم و حتی یک انسان را روی ماه قرار داده ایم.در نتیجه جهان ما کاملاً متفاوت است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد ساخت تابلو برق اصفهان اینجا کلیک کنید.

انواع مدارهای الکتریکی

انواع مدارهای الکتریکی

روش های مختلفی برای طبقه بندی مدارهای الکتریکی وجود دارد.مدار سری و مدارهای موازی.مدار سری مداری است که در آن قطعات در یک حلقه مداوم به هم وصل می شوند.مدار موازی مداری است که اجزاء آن در شاخه های جداگانه به هم وصل می شوند.

اکثر مدارهای زندگی واقعی ترکیبی از این دو مفهوم هستند ، زیرا هر نوع مزایایی دارد.وقتی چیزی در یک مدار سری خراب می شود ، کل مدار متوقف می شود.این کار با مدارهای موازی اتفاق نمی افتد.بنابراین ، یک مدار سری می تواند برای ویژگی های ایمنی مانند فیوزها مفید باشد.

روش دیگر برای طبقه بندی مدارها ، جداسازی آنها بر اساس نوع نیرو است:جریان مستقیم (DC) یا جریان متناوب (AC).جریان مستقیم جایی است که برق در یک جهت جریان می یابد.جریان متناوب جایی است که برق در هر دو جهت به جلو و عقب جریان می یابد ، که معمولاً 60 بار در ثانیه تغییر می کند.

برای نصب جرثقیل سقفی اصفهان روی لینک کلیک کنید.

عناصر مدار الکتریکی

عناصر مدار الکتریکی

همانطور که در مقدمه ذکر شد ، یک مدار از اتصال چندین عنصر تشکیل می شود که این عناصر براساس توانایی آنها برای تولید انرژی به عناصر فعال یا غیرفعال طبقه بندی می شوند.

عناصر فعال مواردی هستند که می توانند انرژی تولید کنند.نمونه ها شامل باتری ، ژنراتور ، تقویت کننده عملیاتی و دیودها هستند.توجه داشته باشید که در یک مدار الکتریکی ، عناصر منبع ، مهمترین عناصر فعال هستند.

عناصر غیرفعال را می توان به عنوان عناصری تعریف کرد که می توانند جریان الکترون ها را از طریق آنها کنترل کنند.آنها ولتاژ را افزایش داده یا کاهش می دهند.در اینجا چند نمونه از عناصر منفعل آورده شده است.مقاومت ، سلف ، خازن

سلف: یک سلف انرژی را به صورت میدان الکترومغناطیسی ذخیره می کند.ولتاژ در داخل سلف متناسب با میزان تغییر جریان جاری از طریق آن است.

خازن: یک خازن انرژی را به صورت میدان الکترواستاتیک ذخیره می کند.ولتاژ موجود در خازن متناسب با بار است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *