ثابت کردن ولتاژ تجهیزات برقی

چه کنیم که ولتاژ تجهیزات برقی ثابت بماند؟

ثابت ماندن ولتاژ تجهیزات برقی

همه دستگاه های الکترونیکی متصل به پریزهای برق در معرض خطر تداخل با نوسانات برق هستند. در چنین مواردی ، ممکن است آنها کمتر کار کنند و یا حتی فعالیت خود را متوقف کنند. نوسان انرژی در خانه ها معمولاً بین اکتبر و ژانویه معمول است ، زمانی که باران شدیدتر و همراه با رعد و برق است. بنابراین ، احتمال قطع شدن برق به دلیل مشکلات شبکه های برق یا اضافه بار ناشی از صاعقه بیشتر است. این دو مورد می تواند صدمات قابل توجهی به دستگاه ها وارد کند. هنگامی که نوسان انرژی اتفاق می افتد و فرکانس در سطح پایین تری باقی می ماند ، دستگاه ها به کار خود ادامه می دهند ، اما بدون قدرت لازم برای انجام بهینه عملکردهای خود ، که می تواند باعث آسیب دائمی شود.  در داخل خانوارها ، اصلی ترین وسایلی که تحت تأثیر این وضعیت قرار می گیرند معمولاً رایانه ، تلویزیون و لوازم خانگی هستند. دلیل آن این است که آنها برای عملکرد به انرژی تثبیت شده احتیاج دارند و با اضافه بار قطعات آسیب پذیر می شوند و می توانند “بسوزند” و باعث غیر قابل استفاده شدن الکترونیک شوند.

چگونه خود را در برابر نوسانات برق در خانه ها محافظت کنیم؟

می توان از وقایع پیش بینی نشده با صاعقه یا قطعی برق جلوگیری کرد. گزینه های دیگری در بازار وجود دارد که انرژی را به طور ثابت حفظ می کنند و در صورت افزایش ناگهانی جهش یا قطع انتقال از شبکه برق ، از دستگاه ها محافظت می کنند. تجهیزات اصلی مورد استفاده در خانه ها تثبیت کننده ها ، محافظ های الکترونیکی و دستگاه های حفاظت الکتریکی هستند. مجموعه برق صنعتی اصفهان پاور بهترین تابلوسازی برق اصفهان و نصب جرثقیل برقی اصفهان جزئیات بیشتر در مورد هر یک را به شما خواهد گفت.

ثابت کردن ولتاژ تجهیزات برقی

ثابت ماندن ولتاژ تجهیزات برقی

تثبیت کننده ها: تثبیت کننده ها برای اصلاح ولتاژ و تأمین انرژی تثبیت شده به تجهیزات متصل به آن طراحی شده اند. این عمل در هنگام ولتاژ کم انجام می شود و همیشه انرژی قابل اطمینان ایجاد می کند. تثبیت کننده ها ممکن است دارای فیلتر های خط داخلی باشند که در صورت افزایش سن ولتاژ از دستگاه ها محافظت می کنند. آنها عمدتا در خانه ها استفاده می شوند و می توانند به محافظت بیش از یک دستگاه کمک کنند ، زیرا آنها توانایی اتصال چندین خروجی را دارند. در صورت قطع برق یا نوسان در شبکه برق ، دستگاه های متصل را تأمین می کنند. بنابراین ، آنها در دو جبهه فعالیت می کنند: به پایدار نگه داشتن انرژی در هنگام وجود نوسان در شبکه کمک می کنند تا از آسیب ناپایداری به لوازم الکترونیکی خانگی جلوگیری کنند. در صورت اوج گرفتن ، انرژی ثابت خود را حفظ می کند تا دستگاهها بیش از حد بارگیری نکنند. بسیاری از مردم تصور می كنند كه این دستگاه ها فقط برای شركت ها یا صنایع مورد استفاده قرار می گیرند ، اما در اینجا اندازه گیری های مختلفی وجود ندارد و مدل هایی وجود دارند كه می توانند بدون صرف انرژی زیاد در داخل خانه كار كنند.

محافظ های الکترونیکی : محافظ ها، همانطور که از نام آن مشخص است، برای محافظت در برابر اتصال کوتاه ، ولتاژ استفاده می شوند .

دستگاه های محافظت از برق: همچنین گزینه استفاده از دستگاه های محافظ برق در برابر فشار نیز وجود دارد. آنها به پریزها متصل می شوند و از تجهیزات در برابر صاعقه ، ولتاژ و اضافه بار محافظت می کنند. دستگاه ها از تمام پایه ها از جمله هادی زمین محافظت می کنند و ایمنی را در برابر برق گرفتگی تأمین می کنند. علاوه بر این ، آنها دارای یک فیلتر خط در برابر تداخل و نویز هستند ، که برای بهبود کیفیت تصویر و صدا تجهیزات متصل به شبکه همکاری می کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *